Jangan bongkak Dengan Allah!

Paras Empangan Durian Tunggal kini berada pada 73 peratus kapasiti, iaitu turun hampir 10 peratus berikutan cuaca panas yang melanda beberapa kawasan kini.

Bagaimanapun, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, menasihati rakyat Melaka supaya tidak risau kerana jumlah air yang ada pada masa ini adalah memadai untuk kegunaan mereka.

Menurutnya, ini kerana selain air yang disimpan di dalam ‘bundle storage’ sebagai bekalan, paras air di Empangan Jus, iaitu 74 peratus daripada kapasitinya, adalah cukup untuk menampung permintaan.

Kita sebagai rakyat menyanjung usaha-usaha kerajaan dalam menangani isu air ini. Cuma kita ingatkan diri kita jangan bongkak dengan Allah. Kuasa Allah mengatasi kuasa makhluk.

Kemarau adalah salah satu dari bala Allah ke atas hambaNYa.
Di Melaka terlalu banyak maksiat yang berlaku. Namun saya melihat kerajaan negeri buat 'dek' sahaja dengan gejala yang berlaku.
Zina. khalwat berlaku berleluasa (kalau tidak takkan 393 anak luar nikah dilahirkan di Melaka pada tahun 2009). Pusat pelacuran, pub, kelab malam, rumah urut, kedai arak, kedai nombor ekor, pusat judi tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan.

Ustaz-ustaz yang mengajar di masjid dan surau dihalang dari mengajar kerana dikatakan tiada tauliah sedangkan mereka lulus dari Al Azhar dan IPTA kita sendiri. Masjid-masjid ditadbir sesetengah oleh jahil dan fasik.

Saya ingatkan diri saya dan semua kita supaya memuhasabahkan diri kita. Kerajaan negeri yang berkuasa juga kena muhasabah dirinya sendiri apakah selama ini kerajaan sudah memainkan peranan mencegah kemungkaran dan menegakkan makhruf.

Kita bimbang bila bala Allah datang semua kita terlibat sama. Minta dijauhkan Allah.

Sumber : Harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan